Få hjælp til din digitale sikkerhed hos den nye Cyberhotline

Antallet af Cybertrusler er vedvarende og meget høj i Danmark. Derfor har Digitaliseringsstyrelsen og Kontor for digital ansvarlig vækst i samarbejde med Center for Cybersikkerhed lanceret den nye Cyberhotline for digital sikkerhed. Hos Cyberhotlinen kan du som borger såvel virksomhed få hjælp og rådgivning til at styrke din digitale sikkerhed. Det inkluderer f.eks., hvordan du spotter online svindel og beskytter din virksomhed mod angreb fra IT-kriminelle. Du kan også finde svar på de hyppigste spørgsmål inden for området.

Cyberhotlinens åbningstider og kontaktinfo

Cyberhotline for digital sikkerhed har åbent alle årets dage. På hverdage er hotlinen åben kl. 08-20 og kl. 10-16 i weekender samt helligdage. Du kan kontakte Cyberhotlinen på telefon 33 37 00 37.

Du har mulighed for at kontakte Cyberhotlinen skriftligt via mail.

Se også kontaktoplysninger og åbningstider her

Det kan du få hjælp til hos Cyberhotlinen

Hos den nye Cyberhotline for digital sikkerhed kan du som borger og virksomhed få råd og vejledning til sikker færden online. Det gælder bl.a.:

  • Forebyggende vejledning om hvordan du som borger beskytter dig mod IT-kriminelle, f.eks. hvordan du spotter falske mails, laver stærke kodeord eller får kontrol over, hvad der bliver delt om dig på sociale medier.
  • Råd og vejledning til hvordan du som borger sikrer dit trådløse netværk i hjemmet, opdaterer programmer eller sikrer børnenes digitale enheder.
  • Forebyggende vejledning til hvordan I som virksomhed ruster jer mod digitale trusler som fx ransomware, phishing, CEO-fraud, faktura-bedrageri eller DDoS-angreb.
  • Vejledning til hvordan I som virksomhed kan forholde jer, hvis I er udsat for et cyberangreb, herunder fordele og ulemper ved forskellige handlinger.

Læs mere om Cyberhotlinen her