Teknisk drift og anlæg
T: 96 84 84 82
Hvis du skal sende personoplysninger:
Vi anbefaler, at du bruger sikker mail, hvis du skal sende personoplysninger til kommunen.
Som grundejer har du en række forpligtigelser.
Bl.a. renholdelse og vinterbekæmpelse af fortovet ud for din ejendom, tilsyn og rensning af skorsten samt synlig husnummerering.
Hvis der er en skorsten på din ejendom, har du pligt til at få den renset og efterset af en skorstensfejer mindst én gang om året.
Betalingen for skorstensfejning sker på ejendomsbidragsbilletten.
Hvis du har spørgsmål til skorstensfejningen, kan du kontakte din skorstensfejer direkte.
Struer Kommune har indgået aftale med en skorstensfejer, som du finder kontaktoplysningerne på herunder:
Skorstensfejermester
Michael Hestbjerg Pedersen
Mobil: 20 15 50 57
E-mail: struer@skorstensfejeren.dk
Du har ret til at skifte skorstensfejer. Det gør du på følgende måde:
Som ejer af en ejendom med skorsten, er det dit ansvar at sikre, at skorstensfejningen bliver udført, så det er sikret, at brandsikkerheden i din bolig opfylder kravene i lovgivningen.
Du kan kontakte skorstensfejeren, hvis der er forhold, der gør, at din skorsten sjældent eller aldrig bliver brugt. Kontaktoplysningerne finder du længere oppe på siden. Hvis du har indgået en aftale med en anden skorstensfejer, er det ham, du skal kontakte.
Hvis du ikke bruger din skorsten mere, for eksempel hvis du har fjernet en brændeovn eller gået over til at bruge en anden varmekilde, skal du kontakte din skorstensfejer.
Gebyret for skorstensfejningen vil blive fjernet gældende fra året efter, du har anmeldt, at den ikke bliver brugt længere. Hvis du har penge tilbage i indeværende år, så vil skorstensfejeren overføre pengene direkte til dig, når du har givet ham dine kontooplysninger.
Du er velkommen til at kontakte Struer Kommune, Center for Plan og Miljø, hvis du har spørgsmål til ordningen.
Når du ejer en ejendom, har du ansvar for at sætte synlige og letlæselige husnummerskilte op, som passer med den adresse, som kommunen har besluttet.
Synlige og korrekte adresser er praktiske i det daglige, men uundværlige hvis ulykken er ude, og ambulance, politi og brandvæsen har brug for at finde hurtigt frem.
Hvis skiltene mangler eller er utydelige, eller hvis adresseringen er ulogisk, skal vi bruge længere tid på at finde frem – eller må helt opgive.
Tydelige skilte er især vigtige for dem, der ikke har lokalkendskab. Postbuddet kender måske forholdene, men fragtfirmaer og ferieafløsere skal også kunne finde frem.
Man kan heller ikke forvente, at beredskabet automatisk kender de lokale forhold.
T: 96 84 84 82
Hvis du skal sende personoplysninger:
Vi anbefaler, at du bruger sikker mail, hvis du skal sende personoplysninger til kommunen.